Zmiany Ministerstwa Cyfryzacji w konkursie "GRANTY PGR" - ważne informacje!

Utworzono: 03-12-2021

W związku z kolejną już zmianą wymagań ogłoszoną przez Ministerstwo Cyfryzacji dotyczących weryfikacji oświadczeń złożonych w ramach naboru dla konkursu - Granty PPGR, Gmina Nowa Wieś Lęborska została zobowiązana do ponownej weryfikacji złożonych oświadczeń, co może skutkować koniecznością dostarczenia kolejnych dokumentów (załączników) przez zainteresowanych skorzystaniem z programu. 

Tym razem według wytycznych Ministerstwa to gmina musi zweryfikować m.in.:
▪️ czy złożone dokumenty potwierdzają zatrudnienie w PGR;
▪️ czy uczeń pobiera naukę w szkole wskazanej w oświadczeniu;
▪️ czy uczeń nie otrzymał już wcześniej sprzętu komputerowego ze środków publicznych i środków organizacji pozarządowych (zwrotu kosztów lub dofinansowania zakupu tych sprzętów);
▪️ czy pokrewieństwo wskazane w oświadczeniu jest prawdziwe;
▪️ czy uczeń ZAMIESZKUJE teren Gminy Nowa Wieś Lęborska.

ℹ️ Informujemy, iż Gmina Nowa Wieś Lęborska zweryfikowała już dokumenty potwierdzające zatrudnienie w PPGR. W przypadkach, gdzie dostarczono nam kopie kopii, wysłano do KOWR-ów prośbę o potwierdzenie zatrudnienia. Z uwagi na długi czas oczekiwania na potwierdzenie przez KOWR-y prosimy ww. osoby o dostarczenie innych dokumentów (jeśli posiadają) - będą wtedy pewne, że nie zostaną wykreślone z listy.

Gmina ma czas na uzupełnienie dokumentów do 16 grudnia 2021. Jeśli KOWR-y nie przyślą w tym terminie potwierdzenia, osoby te zostaną skreślone z listy.

Prosimy również o to, aby:
▶️ osoby, które złożyły oświadczenia dla ucznia uczęszczającego do szkoły, dla której Gmina Nowa Wieś Lęborska nie jest organem prowadzącym, dostarczyły do Urzędu Gminy zaświadczenia potwierdzające fakt nauki ucznia w danej szkole (wszystkie szkoły ponadpodstawowe oraz podstawowe spoza terenu gminy Nowa Wieś Lęborska). Zgodnie z ostatnią interpretacją Ministerstwa, do udziału w projekcie kwalifikują się dzieci, które uczą się w szkołach podstawowych (od zerówki funkcjonującej przy szkole i pod warunkiem, że dziecko ukończyło 6 rok życia) oraz ponadpodstawowych (DZIENNE SZKOŁY: liceum, technikum, szkoła zawodowa, szkoła branżowa I stopnia. Niestety szkoły dla dorosłych, zaoczne, policealne, studium itp. nie zaliczają się do projektu).
▶️ rolnicy, posiadający przynajmniej dwoje dzieci, dostarczyli zaświadczenia z ARiMR o nieotrzymaniu dofinansowania na zakup sprzętu komputerowego (dotyczy naboru wniosków, który był w ARiMR w 2020 r. dla rolników posiadających min. dwoje dzieci). W przypadku, gdy ARiMR nie wyda zaświadczenia, każdy rodzic ma możliwość weryfikacji tego faktu samodzielnie (wpisując swój numer NIP na stronie https://sudop.uokik.gov.pl/search/aidBeneficiary). Można dostarczyć do Gminy także wydruk z ww. strony potwierdzający, iż dana osoba nie znajduje się w ww bazie lub przyjść do Urzędu Gminy ze swoim numerem NIP. Analogicznie należy traktować komputery przekazywane przez szkoły w ciągu ostatnich 2 lat. Jeśli ktoś otrzymał komputer ze szkoły lub ARiMR lub z innego źródła proszony jest o zgłoszenie tego faktu i wycofanie oświadczenia.
▶️ osoby, gdzie nie występuje linia prosta oraz o dalszym stopniu pokrewieństwa (liczonego dla dziecka) proszone są o wycofanie oświadczeń (liczy się pokrewieństwo tylko do 3 pokolenia (rodzic, dziadek i pradziadek), dalsze pokolenia nie są kwalifikowalne (np. prapradziadek); jeśli osoby, gdzie nie występuje linia prosta posiadają dokumenty potwierdzające, iż wskazany przodek był opiekunem prawnym proszone są o dostarczenie ww. dokumentów w celu pozostania na liście.

UWAGA‼️ Zgodnie z ostatnimi wytycznymi Ministerstwa nie liczy się zameldowanie na terenie gminy, lecz zamieszkanie. Dlatego weryfikowane są Państwa deklaracje śmieciowe. Wszyscy, którzy do dnia 15 grudnia nie wyjaśnią swojej sytuacji (nie odpowiedzą na pisemne wezwanie Gminy) zostaną skreśleni z listy. Państwa oświadczenia są jeszcze w trakcie weryfikacji. Dlatego jeśli ktoś wie o tym, że nie wskazał któregoś członka rodziny w złożonej dotychczas deklaracji śmieciowej, proszony jest o samodzielne wyprostowanie tych danych.

‼️ Niezbędne dokumenty należy dostarczyć do Urzędu Gminy w Nowej Wsi Lęborskiej do pok. 6 w nieprzekraczalnym terminie do dnia 10 grudnia 2021 r. (w uzasadnionych przypadkach będziemy czekać do 15 grudnia).

‼️ Dodatkowo informujemy, iż jeśli uzyskamy grant, to osoby, które złożyły oświadczenia dla większej ilość dzieci niż 1, będą musiały zapłacić podatek od darowizny. Szacowana wysokość podatku: 2 szt. - ok. 250 zł, 3 szt. - ok. 1.200 zł, 4 szt. - ok. 1.800 zł, 5 szt. - ok. 2.400 zł, 6 szt. - ok. 3.000 zł).

ℹ️ Niedostarczenie ww dokumentów będzie skutkowało odrzuceniem wniosku z powodu niespełnienia wymogów formalnych. Dodatkowo wobec osób, które oświadczyły nieprawdziwe informacje będą wyciągane konsekwencje prawne. Osoby, które chcą na tym etapie wycofać swoje oświadczenie proszone są o dokonanie tego w formie pisemnej do dnia 15 grudnia 2021 r. Rozstrzygnięcie konkursu przez Ministerstwo Cyfryzacji planowane jest na styczeń 2022 r.

Grafika 1: Zmiany Ministerstwa Cyfryzacji w konkursie "GRANTY PGR" - ważne informacje!